State of Inbound 2017 - Myynnin prioriteetit seuraavalle 12 kuukaudelle

Digimarkkinointi Inbound

26.5.2017 13:02:00 Kirjoittanut Zeeland Family

SOI17-partner-twitterv2.png

Hubspotin tuottama State of Inbound -raportti on jälleen julkaistu. Vuoden 2017 tutkimus kokoaa yhteen markkinoinin, inboundin ja myynnin tunnuslukuja, joita varten on haastateltu yli 6000 yritystä maailmanlaajuisesti.


Myynnin huomio vahvasti kauppojen tekemisessä

Myynnin ammattilaisten huomio keskittyy kauppojen viemiseen maaliin. Jopa 71% kaikista vastanneista ilmoitti sen olevan heidän suurin prioriteettinsa. Myös toisella sijalla oleva myyntisuppilon tehostaminen erottuu muista vastauksista (44%). Sosiaalinen myynti, myyntitiimin koulutus, myyntisyklin nopeuttaminen ja myyntiteknologiaan panostaminen olivat kukin reilun 20% mielestä tärkeimpiä prioriteetteja. Eurooppaa tarkasteltaessa luvut kulkevat pitkälti käsi kädessä globaalien keskiarvojen kanssa.

 

Näyttökuva 2017-05-18 kello 13.34.40.pngMyynnin prioriteetit seuraavalle 12 kuukaudelle. Tulokset on ilmoitettu prosenttiyksikköinä.


haasteet moninaisia

Yrityksiltä kysyttiin, kuinka myynti on vaikeutunut 2-3 vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. Vastausten saaminen potentiaalisilta asiakkailta (38%) sekä kauppojen tekeminen (35%) koettiin tällä hetkellä haastavammaksi kuin pari vuotta sitten. Myös hyvien liidien tunnistaminen koettiin haasteelliseksi (30%).

Hankalimmaksi myyntiprosessin vaiheeksi nousi uusien potentiaalisten asiakkaiden tunnistaminen (38%). Kauppojen maaliin asti vieminen listattiin toiseksi vaikeimmaksi myyntiprosessin osaksi (28%).

 

Näyttökuva 2017-05-18 kello 13.41.12.pngMiltä osin myynti on vaikeutunut parin vuoden takaisesta tilanteesta. Tulokset on ilmoitettu prosenttiyksikköinä.


Tutustu State of Inbound 2017 -tutkimukseen tarkemmin

Lataa koko raportti omalle koneellesi!

 

Lataa State of Inbound 2017

 

Zeeland Family

Zeeland Family

Zeeland Family on Suomen monipuolisin markkinoinnin palvelutoimisto.