State Of Inbound 2017 – Markkinoinnin prioriteetit seuraavalle 12 kuukaudelle

Inbound markkinointi

16.5.2017 14:58:49 Kirjoittanut Zeeland Family

SOI17-partner-facebookv3-1.png

Vuoden 2017 State of Inbound on julkaistu, ja jälleen kerran Hubspot tarjoilee mielenkiintoisen kattauksen tutkimuslukuja. Vuosittain julkaistava tutkimusraportti kokoaa yhteen digimarkkinoinnin, inboundin ja myynnin tunnuslukuja, joista voi tulkita yritysten suurimmat haasteet, tavoitteet ja mielenkiinnon kohteet globaalilla sekä esimerkiksi Euroopan tasolla. 

 

Huomio on nyt liideissä

Tutkimuksessa selvitettiin muun muassa yritysten seuraavan 12 kuukauden tavoitteita ja prioriteetteja koko markkinoinnin osalta. Jopa 70% yrityksistä vastasi tärkeimmän prioriteetin olevan liidien muuntamisessa asiakkaiksi. Toiseksi tärkeimpänä yritykset pitävät verkkosivuliikenteen kasvattamista (55%).

Hieman yllättäen ROI:n, eli markkinointitoimenpiteisiin sijoitetun pääoman tuoton todistaminen löytyy vasta neljänneltä sijalta, sillä vain 39% vastaajista listasi sen tärkeimmäksi prioriteetikseen. 

Euroopassa keskitytään muuta maailmaa enemmän verkkoliikenteen kasvattamiseen. Vastapainona eurooppalaiset yritykset eivät pidä ROI:n todistamista yhtä tärkeänä kuin muualla maailmassa.

 

Näyttökuva 2017-05-18 kello 13.15.33.png

Top 4 markkinoinnin prioriteetit seuraavalle vuodelle globaalisti tarkasteltuna. Luvut on ilmoitettu prosenttiyksikköinä.

 

Haasteena oikean kohderyhmän tavoittaminen

Globaalisti tarkasteltuna yritysten suurimmaksi markkinoinnilliseksi haasteeksi nousee liidien ja sivuvierailujen tuottaminen (63%). Sijaa kaksi pitää ROI:n todistaminen (40%). Onkin siis havaittavissa, että yritysten keskeisimmät markkinoinnin prioriteetit ovat myös niitä, jotka tuottavat eniten haasteita. 

Näiden haasteiden lisäksi yritykset kamppailevat moninaisten markkinointiongelmien kanssa. Ratkaisuja kaivataan niin strategian hahmottamiseen, markkinointibudjetin löytämiseen, sisällöntuotantoon kuin teknologiaan ja analytiikkaankin.

 

Tutustu State Of Inbound –tutkimukseen

 

Lataa State of Inbound 2017

Zeeland Family

Zeeland Family

Zeeland Family on Suomen monipuolisin markkinoinnin palvelutoimisto.