State of Inbound 2017 - Inbound-markkinoinnin prioriteetit

Digimarkkinointi Inbound

22.5.2017 14:04:00 Kirjoittanut Zeeland Family

SOI17-partner-facebookv2.png

Vuoden 2017 State of Inbound kokoaa yhteen markkinoinnin, inboundin ja myynnin tunnuslukuja. Tutkimus pohjautuu yli 6000 yrityksen vastauksiin, joista on koottu kattava raportti tämän hetken suurimmista haasteista, tavoitteista ja mielenkiinnon kohteista.  


Sisältöön halutaan panostaa

Globaalisti tarkasteltuna inbound-markkinoinnin prioriteetit pyörivät vahvasti sisällön ympärillä. Jopa 61% ilmoitti tärkeimmäksi tavoitteekseen orgaanisen näkyvyyden kasvattamisen hakukoneoptimoinnilla. Blogien sisällöntuotanto (53%) sekä sisällön jakaminen ja vahvistaminen (47%) ovat seuraavaksi tärkeimpiä prioriteetteja yritysten inbound-toimenpiteissä.

Tutkimuksessa nousi esille, että Googlen algoritmin muuttuminen ja päivittyminen koetaan haasteeksi. Muutokset vaikuttavat suoraan hakukonelöydettävyyteen, joten jatkuva verkkosivujen optimointi on välttämätöntä.



Näyttökuva 2017-05-18 kello 13.46.17.png

Inbound-markkinoinnin Top 3 prioriteetit seuraavalle vuodelle. Tulokset on ilmoitettu prosenttiyksikköinä.

 

Inbound päihittää outboundin

Jopa 71% kaikista vastaajista ilmoittaa keskittyvänsä markkinoinnissaan ensisijaisesti inbound-toimenpiteisiin. Euroopan osalta luku on vielä hieman suurempi, sillä 72% vastanneista yrityksistä suosii inboundia pääasiallisena markkinoinnin menetelmänä. Suurimpaan lukuun yltää Pohjois-Amerikka (76%).

Yrityksiltä kysyttiin myös mielipidettä yliarvostetuimmista mainonnan muodoista. Tällä listalla perinteinen maksettu mainonta nousi selkeästi ykköseksi (32%). Sen sijaan vain 5% vastaajista piti markkinoinnin automaatiota yliarvostetuimpana markkinointikeinona.


Lataa State of Inbound 2017 -raportti itsellesi

Tutustu tutkimukseen kokonaisuudessaan, ja lataa State of Inbound 2017 omalle koneellesi.

 

Lataa State of Inbound 2017

Zeeland Family

Zeeland Family

Zeeland Family on Suomen monipuolisin markkinoinnin palvelutoimisto.