Haluatko kanta-asiakkaita? Lue tämä!

valmennus asiakaskeskeisyys

5.10.2016 13:00:23 Kirjoittanut Marjut Alatalo

“Toimintamme lähtee asiakkaista.” “Välitämme aidosti.” “Otamme vastuun asiakkaan tarpeen täyttämisestä.”

Lainaukset ovat suoria poimintoja eri yritysten nettisivuilta. 

Miten nämä väitteet näkyvät käytännössä? Yleensä eivät mitenkään, mutta poikkeuksiakin on.

blogi_kuva_lokakuu.jpg

Verkkokauppa yritti simputtaa

Ostamisen helppous nettikaupassa ei läheskään aina ole totta. Ison kotimaisen yrityksen kanta-asiakkaana halusin ostaa multaa verkkokaupasta. Sain syöttää tietoni kolmeen kertaan, jotta pääsin valitsemaan, tilaamaan ja maksamaan, vaikka kanta-asiakkuutta kysyttiin jo ensimmäisellä sivulla. Ostin sillä kertaa, mutta jo seuraavan multaostoksen tein toisesta kaupasta. Toisella kerralla olin ostamassa karaokelaitetta. Valitsemani yrityksen verkkokauppa kertoi mistä myymälöistä kyseinen laite löytyy. Olisin voinut maksaa sen netissä, mutta laite olisi pitänyt hakea kaupasta. En ostanut.

Hammaslääkärini osaa!

Sain muutamia vuosia sitten järvenpääläiseltä hammaslääkäriltä postia. Minulle tarjottiin edullista tarkastusta. Aikoja pystyi varaamaan suoraan netistä: oli tarjolla sekä päivä-, ilta- että lauantaiaikoja, ja minua vielä muistutettiin tekstiviestillä ajasta ja paikasta.

Hammaslääkäri kertoi selkokielellä mitä tekee ja kauanko siihen menee. Aikataulu ei ole pettänyt kertaakaan kolmen vuoden yhteistyömme aikana. Tämän lisäksi hän kyselee, miltä käynti tuntui ja kuinka haluan jatkossa asioida heidän kanssaan. Nyt he muistuttavat minua vuosittain tarkastuksesta, ja minä hyväksyn tai muutan heidän ehdotuksensa. Lisäksi saan heiltä muutaman suun hyvinvointiin liittyvän vinkin uutiskirjeessä. Oikeaa sisältöä.

Tällaista on asiakaskeskeisyys minun mielestäni! 

Ota yhteyttä, jos haluat lisää kuulla mitä asiakaskeskeisyys oikeasti on, ja miten sitä mitataan ja arvioidaan.

Lue Algol Pharman kokemuksista, kuinka valmennus auttoi lisäämään asiakaslähtöisiä kampanjoita

 

Tutustu asiakaskeskeiseen valmennukseen

 

Marjut Alatalo

Marjut Alatalo

Yksikönjohtaja, valmennus, sertifioitu coach